چاپ دیجیتال و افست آلفا

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برش نیم تیغ

کاترپلاتر یکی از خدمات پرکاربرد است که برای برش لیبل‌های منحنی یا تیغ‌برش‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه کاتر پلاتریک دستگاه یک چاپ دیجیتال می‌باشد که به برش و ترسیم اشکال بر روی کاغذ یا هر ماده اولیه دیگری کمک بسیار زیادی می‌کند. کاتر پلاتر ها تصاویر خطی درست شده در نرم افزارهایی که خروجی خطی دارند را به صورت برش بر روی کاغذ منعکس کرده و طرح ها را برای ما قابل جدا کردن می کند و به این ترتیب لیبل های تبلیغاتی چاپی را قابل استفاده می کنند.
با استفاده از برش کاتر پلاتر می توانیم در نرم افزارهای خاص اشکال زیبایی را خلق نماییم و به دلخواه شما برش بزنیم. اشکالی مانند: علائم راهنمایی و رانندگی، برچسب های فروشگاهی، برش های طرح دار و … می تواند با استفاده از این تکنولوژی به دلخواه شما برش بخورد.
البته می توانیم قبل از برش استیکر طرح های دلخواهی را بر روی آنها چاپ نماییم و سپس توسط دستگاه و با تیغه بسیار دقیق آن طرح مورد نظر خود را خلق نماییم.در برخی موارد با استفاده از شبرنگ و روزرنگها در رنگهای مختلف می توانیم برچسب های پشت شیشه مغازه ها را با این روش برش بزنیم.
 
دستگاه برش لیبل کاتر پلاتر یک دستگاه برش دارای یک تیغه کوچک است ،که توسط کامپیوتر کنترل شده و برای اینکه بتواند برش دلخواه مورد نظر طراح  را انجام دهد، ابتدا باید طرح را به ماشین ارجاع داد، بنابراین ابتدا باید طرح را در کامپیوتر آپلود کرد و یا در همان کامپیوتر طراحی کرد.
در لیبل های با برش عمومی این طرح ها از قبل آماده هستند و به دستگاه کاتر پلاتر منتقل می شوند، به بیان ساده تر از میان طرح های موجود در نرم افزار برش، انتخاب صورت می گیرد، هنگامی که طرح برش را آپلود می کنند، می توانند با فشار دادن دکمه CUT  در دستگاه کاتر پلاتر یا هر دکمه مربوطه فرایند برش را شروع کرد
از این مرحله نرم افزار کار برش را به عهده می گیرد و ابتدا طرح بارگیری شده را به یک تصویر با مختصات برداری تبدیل و سپس با کنترل دقیق مختصات، قسمت های مشخص شده را برش می دهد، نتیجه کار دقیق و حرفه ای خواهد بود اما باید توجه داشت كه برخی از تیغه های دستگاه برش کاترپلاتر  فقط می توانند یک رنگ را در هر مرحله از اجرا، برش دهند. اگر طرح چند رنگی به چاپخانه ارائه شود ، لازم است هر بار یک رنگ را برش بخورد. و سپس ، تمام این رنگ ها را به صورت جداگانه روی الگویی که در حال کار بر روی آن است قرار دهند تا طرح نهایی را به نمایش بگذارد
برای انجام این برش دیجیتال لیبل ، دستگاه کاتر پلاتر یک تیغ به قطر یک سوزن و یک قلم به‌صورت ماژیک یا خودکار دارد. این تیغ اشکال را به‌صورت دقیق برش می‌دهد. البته با توجه به نوع ماده اولیه برش، میزان فشار این تیغ را کنترل و تنظیم می کنند. حتی موارد می توان برش را به‌صورت نیم ‌برش و یا تمام ‌برش انجام داد.
کاتر پلاتر قابلیت برش اجناسی مانند شبرنگ، روز رنگ، استیکر، کاغذ و اجناس مشابه را دارد. هر کارتر پلاتر قابلیت برش معینی دارد که این قابلیت با توجه به قدرت تیغ و مگنت تعیین می شود. یکی از نمونه های عملکرد دستگاه کاتر پلاتر در برش برچسب و علائمی است که بر روی خودرو ها می چسبانند و یا پرچسب های فانتزی که ابتدا توسط پلاتر یا دستگاه چاپ بنر،چاپ می شوند و توسط این دستگاه، دور اشکال برش می خورد. این آپشن اضافه باعث افزایش قیمت تمام شده دستگاه کاتر پلاتر می گردد.
چاپ دیجیتال و افست آلفا