چاپ دیجیتال و افست آلفا

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چاپ پلات

پلات در دسته چاپ عریض قرار دارند. یعنی چاپ تصاویر با عرض بالا. همچنیـــن در صنعت چاپ دیجیتال دستــــگاه چــــــاپ پلات در دسته بندی دستگاه چاپی فضای داخلی  قراردارد. این مخصوص فضای داخلی و با جوهر پایه آببر روی کاغذ است. که در مجاورت با اب و هوای فضای خارجی مقاومت کمی دارند. جنس آن از کاغذ مقوا می باشد که معمولا با لمینیت پوشانده می شود.در این نوع چاپ امکان چاپ تا عرض ۱۰۶ سانتی‌متر و در دستگاه‌های بزرگ تا عرض ۱۵۰سانتی‌متر وجود دارد، به علت منحصر به فرد بودن این دستگاه در چاپ فضای داخلی(چاپ ایندور) تمامی چاپ‌ها از قبیل چاپ نقشه، چاپ پوستر، چاپ کوتد، چاپ فتو گلاسه ،  چاپ سازه های نمایشگاهی مثل استند، پاپ آپ، کانتر رول آپ را شامل می شود. به صورت کلی پلات یکی از تکنولوژی هایی است که در صنعت چاپ دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و به شما کمک می کند تا بتوانید روند چاپ را راحت تر و با کیفیت تر کنید . علاوه بر این لمینت نیز نوعی روکش سخت است که بر روی محصولات چاپی کشیده می شود و باعث می شود تا آسیب پذیری محصولات چاپی در آینده به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند 

 

 

چاپ پلات توسط دستگاهی به نام پلاتر انجام می شود. برای آماده سازی این محصول در ابتدا محتوای طراحی شده توسط دستگاه چاپ پلات روی متریال های مختلف چاپ شده و نسخه ابتدایی از محصول نهایی آماده می شود. در این مرحله، نوبت به ایجاد یک لایه روکش از جنس لمینت می رسد. این کار توسط دستگاه لمینیتور انجام می شود. این دستگاه یک لایه لمینت روی چاپ پلات می کشد تا از آن در برابر پاره شدگی، رطوب، صدمات احتمالی و … محافظت نماید.پیش تر هم گفتیم که دستگاه چاپ پلات عملکردی مشابه با چاپ دیجیتال داشته و رنگ ها را با استفاده از هدها به کاغذ منتقل می کند. همچنین امکان تعیین کیفیت محصول نهایی از جمله دیگر ویژگی های مثبت دستگاه چاپ پلات می باشد.امروزه صنعت چاپ با طراحی انواع دستگاه‌های مختلف، کمک زیادی به صنایع دیگر کرده است. برخی از اطلاعات که سایز کوچکی دارند به راحتی با پرینترها، چاپ می‌شوند؛ اما برای چاپ طرح‌ها و نقشه‌های صنعتی، بنر‌های تبلیغاتی بزرگ، الگو‌ها و نقشه‌های محصولات و… از پلاترهای مختلف استفاده می‌شود. چاپ با این دستگاه برای امور تبلیغاتی و استفاده در نمایشگاه ها بسیار مفید است. چاپ پلات بر روی کاغذهایی نظیر کاغذ کوتد، کاغذ گلاسه و بک لایت به خوبی انجام می شود و تصاویر چاپ شده نیز از کیفیت بسیار بالا و وضوح زیاد از نزدیک  است. چاپ کاغذ گلاسه کاغذ گلاسه از انواع پر مصرف در صنعت چاپ است.
استفاده از یک لایه روکش از جنس لمینت روی چاپ پلات باعث افزایش استحکام آن می شود. این پوشش با افزایش ضخامت محصول چاپی، از آن در برابر لکه، چروکیدگی، سیاه شدن، پارگی، رنگ پریدگی و … محافظت می نماید. همچنین مانع از ایجاد تاثیرات منفی ناشی از شرایط محیطی مختلف از قبیل گرما، رطوبت، صدمات احتمالی و … می شود. علاوه بر این، در صورتی که از پوشش لمینت برای آثار چاپی خود استفاده نمایید، تمیز نمودن آن بسیار ساده تر بوده و تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب امکان پذیر می باشد. افزایش شدت رنگ ها، تمیزی بیشتر و گیرایی بهتر تصاویر چاپ شده نیز از جمله دیگر مزایای چاپ پلات لمینت به شمار می رود.
چاپ دیجیتال و افست آلفا